Wednesday 30 October 2013

Guest, guest and guest !

またしてもご無沙汰してしまいました。
私たちは元気です。
It's been a while! we have been well.

9月の終わりから10月中旬にかけて、
3組のゲストをお迎えしました。
from the end of September to mid October, we had 3 sets of guests.

1組目はウィンブルドンの教会より、HさんとBさん。
私たちの結婚式では証人となってくださったおふたりです。
タコライスを作ったら、
(タコライスとは挽肉・トマト・レタス・チーズをごはんの上にのせた沖縄料理)
とても喜んで食べてくださいました。
The first, were Mr and Mrs F from Wimbledon Emmanuel.
That's right, it's the couple who were the witnesses at our wedding!
we had Taco-rice (Tacos, but with rice. an Okinawan dish) together.

Hさんの素晴らしいギターも聞かせていただき、
とてもすばらしい時間を共に過ごすことができました。
We also enjoyed Mr F's brilliant guitar playing, and enjoyed a good time of fellowship.

2組目はイギリスのシドマスから来られたマケナーご一家です。
お好み焼きを作ったり、箱根で足湯に入ったりしました。
The second group were the Mckenna's from Emmanuel Baptist Church in Sidmouth.
We ate Okonomiyaki and went to a Ashiyu (Foot bath) Cafe in Hakone.

 
 
20年前に宣教師として、日本に4年間住んでいたことのあるマケナーご一家。
久しぶりの日本をとても楽しんでいました。
The Mckenna's were missionaries in Japan over 20 years ago, and they enjoyed their stay.
 
 
そして、最後はティムの姉、グレースが結婚して住んでいるドイツからやってきました。
私たちの家に10日間滞在して、のんびりと交わりの時間を持つことができました。
とても感謝でした!
And finally, my sister Grace who now lives in Germany came over.
she stayed with us for 10 days and we had good family time.
 
Thank you all for visiting!


No comments:

Post a Comment