Friday 20 September 2013

Summer BIble Camp | 夏のバイブルキャンプ

Sorry for the late update!
We have had a very busy summer.
ホームページへの投稿が遅くなり、すみませんでした!
この夏の間は、特に忙しいときを過ごしていました。

In the beginning of August, I (Tim) joined the Matubarako Bible Camp.
We had 2 Junior High students and 4 Primary school students join from our church.
(All together there were 60 primary school children and 30 or so Junior high school students)
the four day camp at the nature filled camp centre was a blessed time, with lots of time to pray for the children.
8月初旬には長野県・松原湖でのバイブルキャンプにティムが参加しました。
私たちの教会からは中学生が2名、小学生4名が参加しました。
3泊4日間、自然に囲まれたキャンプ場で、
神様とともに過ごす素晴らしい時間を与えられて感謝でした。

Tim's duties was that of a "ground worker".
Preparing rooms,cleaning bathrooms, helping in the kitchen and so on.
though I was unable to see how the children were getting on, it was great to know I was part of the Lords work, and it was a time to see the importance of all the unseen work.
I also had much fellowship with the other helpers.
ティムはグラウンドワーカーと言って、
子どもたちから見えないところで会場の設営をしたり、
トイレやお風呂掃除、またキッチンでのお手伝いなどをしました。
裏方として奉仕し、キャンプを支えるという尊い働きをすることができ、
またスタッフたちとの良き交わりも与えられました。

In mid August, we joined the Gotenba Bible Camp.
Tim was the speaker at the 3 day camp and spoke to the children three times.
8月中旬には神奈川県・御殿場でのバイブルキャンプに参加しました。
ティムは子ども集会のメッセンジャーとして、2泊3日間のキャンプ中に、
3回のメッセージを取り次ぎました。

with games, songs and various activities, the 23 children enjoyed themselves, and we heard some feedback about how the children were challenged.
またゲーム大会をしたり、大きな声で賛美したりと、
23名参加した子どもたちにとって、素晴らしい祝福のときとなりました。

Thank you for your prayers during the summer, and please pray for the children that the seeds that were sown might bear fruit in due time.


 




No comments:

Post a Comment