Wednesday 8 January 2014

12月の子どもイベント | Childrens Outreach in December

We are in 2014! it is a joy to know the Lord will be with us in this new year. It is also a joy to know we have friends praying for us. Please do continue in your prayers for our work.
2014年がスタートしました!今年も私たちの働きのためにお祈りをいただけたら嬉しいです。今年もよろしくお願いいたします。

Here's some reports on what we have been upto for the past month or so.
昨年度末の働きをご紹介いたします。

Sleight of hand show at Odawara Christian Center
小田原クリスチャンセンターでの手品

On the 5th of December, we went to Odawara Christian Center, which is about 30 minutes drive away. There, we partook in a children and todlers Christmas party. There were around 20 participants, who were mainly non-Christians.  I was given the oppotunity to do some sleight of hand, and share the goepel to them through the Christmas story. The parents and children enjoied it, and listened well. please pray that the gospel they heard might take hold of them.
12月5日に私たちの住む街・平塚から車で30分ほど行ったところの小田原市にあるクリスチャンセンターにて、子どものための集会のクリスマス会に行ってきました。当日は20名近くの未信者の子どもと親が参加してくださいました。手品と福音を伝える機会をいただき、みなさん楽しんで聞いてくださいました。どうぞこの方々の救いのためにお祈りください。



Childrens Christmas Party at Shonan Grace Chapel
湘南グレースチャペル・子どもクリスマス会での手品

on the 7th of December, we went to the childrens Christmas party held at Shonan Grace Chapel, which is a sister church to us. There were around 80 people present, and the hall was full to it's capacity. There were over 500 tracts destributed outside the local primary scool and many came for their first time. we are thankful the Lord brought them to the event. Tim did some sleight of hand and shared the gospel. Please pray that the children will continue to go to the childrens meetings held there, and come to know Him as Lord and Savior.
12月7日に行われた湘南グレースチャペル(私たちの働く平塚福音協会の姉妹教会)での子どもクリスマス会に行ってきました。当日は80名近くの方が来られ、会場は満杯でした。初めて教会に来られた方も多くいました。配布された500枚以上のチラシが用いられ、多くの方が教会に足を運んでくださり、とても感謝しています。ティモシーはそこで手品し、また福音を伝える機会を与えて頂きました。



Hikari no Kodomo Christmas
光の子クリスマス会

on the 14th of December, we had our childrens outreach Christmas party. On the day we had 41 children come, who were mostly non-christian. some of the parents came too.  We had games, the Christian children presented the gospel using the "Wordless Book" and we decorated cakes together. please pray that these children will connect to the regular childrens club and come to know Him as savior. please also pray for the Christian children, that they may grow in Him.
12月14日には私たちの教会での子どもクリスマス会が開かれました。当日は41名の子どもたちが来てくれました。また未信者のお母様も来てくださいました。ゲームをしたり、子供たちが紙芝居を使って福音を伝えたり、ケーキを作ったりして、とても盛り上がりました。引き続き、子供たちが教会につながり、救いへと導かれますようお祈りください。








No comments:

Post a Comment